arg och underlig dag...

Jag vill inte att det ska bli morgon! Jag vill inte åka buss in till skolan imon!! Jag hatar seriöst att åka buss!!! Idag när jag skulle åka in till skolan så satte jag mig i mitten av bussen som jag alltid brukar göra. När det är dax att gå av så smitter jag förbi den personen som satt brevid mig. En person satt ända längst fram skulle tydligen av samtidigt som mig med det tänkte jag inte mer på så jag ställde mig vid dörren alltså dörren där bak som man alltid gör när man ska gå av! Han öppnar först dörren fram och jag kollar busschafören i ögonen i speglen och väntar på att han ska öppna dörren där bak. Men han gör aldrig det utan börjar köra :S Då var mannen som satte sig brevid mig helt underbarts snäll och skrek och ropa på han som körde att det är fler som ska av!! Tack du som stoppade bussen det är verkligen kul att det finns såna personer!! :) När jag kom hem från skolan så drog jag Josse och Theo till gekås. Körde inte den stora vägen (153an) utan tog en annan väg. När vi kör in där så ser jag att det står något på åkren intill vägen men tänker inte mer på det. När vi kommer lite närmare så ser jag att det rör sig och tänker va fasiken är det! Jo då visade det sig att det var en häst som hade rymt från hagen! Snälla som vi är så körde vi in på grusvägen som var previs vid åkren och försökte få med hästen in i hagen igen eftersom 153an låg precis vid åkren fast på andra sidan. Hästen vägrade att följa med oss så vi körde löngre in på grusvägen för där låg två hus men ingen var hemma, vi försökte även leta upp en grimma. Visst man kanske inte borde rota hos andra men vad skulle vi göra!? Till slut fick jag nog och ringde 11414 den var en kvinna som svarade så jag fick förklara allt sedan skulle hon skicka mig vidare till Varbergs polisen. Fick vänta i ungefär 5 minuter fortfarande inget svar då ser vi två killar komma gåendes och frågar dom om dom vet vem som äger hästen och det visste dom och den hästen brukar tydligen vara ute på rymmen. Men vi ville inte åka förrens vi sagt till ägaren ändå för tänk om den hade blivit påkörd då hade vi verkligen haft dåligt samvete!! Men vi körde till ägarens hus och knackade på men ingen öppnade! Vi stod kvar en stund men det kom ingen... Så vi åkte faktiskt nu gjorde vi ju iaf så gott vi kunde!! En liten härlig sommarbild på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0