förlossning

Det hela började med att jag vaknade kl 3 på fredags natten den 17 dec av att ja hade ont i magen. Jag försökte att somna om vilket jag inte kunde. Så jag startade datorn för att jag inte kunde sova. På en timme sov jag cirka 5-10 min sen vaknade jag igen av att det gjorde ont. Vid 6 tiden så orkade jag inte ligga kvar i sängen så jag gick upp och då stod mamma där nere för att hon skulle åka till jobbet, hon undrade varför jag var uppe nu och då förklarade jag varför. Mamma tycket att jag skulle ringa in till förlossningen men jag sa att det ska jag inte för jag ska inte ha barn förens i Januari ( men han var beräknad den 26 dec ) men jag ville ha ett januari barn. Men tiden gick och jag försökte att äta och sova men det gick inte, kunde knappt sitta ner innan jag fick gå omkring... Jag låg i sängen tills 11 tiden då min syster kom in och sa att hon skulle iväg hon skulle till Matilda, hon frågade även om jag hade ont än vilket jag hade. Så Emma ringde till mamma och sa som det var och hon tycket att vi skulle åka in till sjukhuset, så ja vi fick bara packa ihop allt lite snabbt och sen åkte vi och hämtade Matilda för Emma var så jäkla nervös! Jag hade ont men jag visar inte min smärta... Så när vi kom till sjukhuset så fick jag ett rum och då lyssnade dom på magen och kände på mig och då visade det sig att jag var öppen 4 cm.. Jag var inne vid ungefär halv 12-12, så vid 1 tiden kom mamma in och då åkte Emma o Matilda. Jag fick inte tag i Simon för han hade jobbat natt då. Men runt halv 2-2 fick jag tag i han och då kom han ungefär vid 3 halv 4. Ungefär runt 2-3 fick jag ett nytt rum "förlossningsrum" och då började nästan allt, dom fick ta sönder min blåsa eftersom att mitt vatten inte hade gott. Jag tyckte inte att sjävla förlossningen gjorde ont det som gjorde ont var la värkarna. Men jag tappade även mycket blod, buddels så mycket som man brukar.. Så jag orkade inte gå på toa efter vilket man måste göra efter 4 timmar...
Hoppas att någon orkade läsa det ^^


Kommentarer
Postat av: mamma till Elias

Hur kommer det sig att du förlorade så mycket blod??

2011-04-28 @ 21:11:43
URL: http://madelenolsson.blogspot.com/
Postat av: Jessica

Ja hur kommer det sig att du förlorade så mycket blod?! :O

Vad läskigt det låter! :(

SV: Nja gav bort de mesta till min lillasyster, så hon som får hålen i tänderna istället ;) och det är inte så farligt att vara tillbaka i skolan, bara några veckor innan det är sommarlov endå! så jag står ut :)

2011-04-29 @ 12:04:48
URL: http://fnissefia.blogg.se/
Postat av: Caroline =)

Det var inte så mycket, kortfattat och bra =) Man förstod allting, man tänkte inte på hur långt det var =) Men varför tappade du så mycket blod? :( Usch jag är jätte rädd för förlossningen när jag ska ha barn, men antar att värkarna är värst... :( <3

2011-05-18 @ 10:07:02
URL: http://carolinelovedavid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0