Känns som igår...

Herregud! Satt och kollade igenom denna bilden och hittade denna! Det känns som igår det var jag vaknade kl 3 på natten när pappa åkte iväg och jag hade ont i magen... Trodde bara det var förvärkar så ja försökte allt sova lite till, max 2 timmar till fick ja sova innan de gjorde ont igen. Så jag gick ner där mamma gjorde sig klar för jobbet och undrade vad jag gjorde uppe så där tidigt!? Så jag berättade varför, hon blev jensat nervös eller något och nästan tvingade mig att ringa in till förlossningen men NEJ jag vägrade! Jag skulle inte ha barn än, inte annan Januarie iaf! Men mamma gav sig och åkte till jobbet. Jag försökte ta mig en macka för ja/bebisen var hungrig... Men nej några bett gick sen gjorde det ont igen. Inte sådär jätte ont har ju faktiskt varit med om värre smärta tror jag! Men satte iaf på tven eftersom att jag inte kunde äta, kl var ju runt halv 6 på morgonen så det gick ju inte något bra på tven, så jag gick upp till min säng igen och satte på min älsklings film "tomten är far till alla barnen" råkade somna kanske 1 timma vilket jag behövde, men sen gjorde de lite ont igen... Mamma ringde upp syrran runt kl 11 för att kolla hur jag mådde. Men jodå självklart svarar man ju "bra". Men mamma ville fortfarande att ja skulle ringa eller åka in. Men jaha de fick ja ju göra då fast jag inte ville! Så fick kämpa mig upp ur sängen för att sedan packa BB väskan... Syrran blev helt galen eller något så Matilda (våran brors tjej) fick också följa med för Emma ville inte åka med mig själv, men som tur var så ställer alltid Matilda upp så hon hängde med utan problem! Vi hade lite problem på vägen dit då en dörr hade öppnats sig fast vi inte märkte de förrens typ halva vägen, ja det var kul! När vi kom upp till förlossningen på varbergs sjukhus så fick jag ett rum. Minns att det var det första rummet på hela avdelninge. Så vi gick in och satte och där och då ville Matilda ta detta kortet på mig så det är tagit ungefär 4 timmar innan våran prins kom till världen. Men efter att vi hade fått sitta där en stund så ville dom kolla om jag hade öppnat mig vilket jag hade gjort, 4cm! Jag blev först besviken och sa till henne att jag inte ska ha barn idag men då sa hon jo det ska du så du får bli kvar idag :) Jag ville inte riktigt det för ja ville ju inte ha innan Januarie... Men men senare åkte Emma och Matilda och då kom min mamma till mig. Simon kom ungefär 2 timmar innan Theo kom pga att han hade jobbat natt den dagen så fick inte tag på han för han sov... Men sen fick ja det och då kom han! Jag tyckte inte att själva förlossningen var jobbig då jag tål ganska mycket smärta! Jag fick ej sy eller klippas vilket känns helt underbart bra! :D Och 18:32 kom våran prins till världen!!<3

Vet dock inte varför jag berättade detta en gång till!? Men hoppas inte ni tycker det var tråkigt att läsa de =)



Ungefär 1.5 timma gammal!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0