Ja herregud !

Kvällen igår blev inte direkt som jag hade tänkt mig!
Vi hade gäster hemma och vid 9 tiden ungefär så en av våra gäster ett telefonsamtal och fick reda på att hennes morfar som är 86-87 år hade gått hem ifrån. Hade hade varit borta sen halv 8. Så jag erbjöd mig att köra eftersom dom hade druckit öl och jag var nykter. När vi kom fram till där han gubben bor så stod det 2 polisbilar och jäkla massa folk! Ungefär hela samhället i Rolfstorp ställde upp och leta erfter honom. Det var väldigt roligt att se så många som ställde upp! Väldigt många unga och äldre! Klockan gick och ingen hittade honom... Man blev ju mer och mer orolig eftersom det var ganska kallt och regnit ute och igen visste ju om han hade varma kläder på sig! Polis hund fanns också på plats! Men eftersom folk hade gått så mycket överallt så blev hunden förvirrrad över spåren efter gubben. Vid halv 11 ungefär så fick vi fixa kaffe till poliserna det gjorde vi utan problem, det är väl det minsta man kunde göra! När vi var påväg mot skolan (där dom hade samlingsplatsen och poliserna var inne i skolan) när vi hade gått en liten bit så ringer dom och säger att hunden hittade honom!! Lättnad som fasiken var det även om man inte känner gubben! Gubben hade gått undan när polisbilarna körde förbi som man gör när det kommer en bil.. Men ja han var ju vid liv och mådde bra han var varm som tur va! :)
Lyckliga slut är alltid kul! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0